Frågor och Tips ⇒ Bättringsfärg
Kategoriregler
Trådar och inlägg här kan handla om allt runt våra hojar och hojåkning. Däremot inte det som hör hemma under kategorin "Teknikfrågor".
► Visa/Show In English
-
stigge56
Bättringsfärg
Är det någon som vet var jag skall få tag i bättringsfärg till hojen
(Silver)
(Silver)
| Länk: | |
| BB-kod: | |
| HTML: | |
| Dölj inläggslänk |
- goran428
- Hemort: Malmö
- Kontakt:
Hej stigge! Förlåt en yngling.
Finns inte bättringsfärg på kawasaki ??? Det måste det väl ändå finnas. Jag skulle bli förvånad eljest. "Var kan man få reservdelar till en ms?" vore ju i annat fall en lika intelligent fråga
En något förvånad
Göran
Finns inte bättringsfärg på kawasaki ??? Det måste det väl ändå finnas. Jag skulle bli förvånad eljest. "Var kan man få reservdelar till en ms?" vore ju i annat fall en lika intelligent fråga
En något förvånad
Göran
Medlem sedan år 2000. Tidigare medlem i webbgruppen, webbutvecklare, webbmaster, infoansvarig och forumvärd. Hedersmedlem.
Grågossen innehaft VN 800 C Drifter, Vulcan EN500, VN 1600 C och 800 A
Grågossens

Grågossens

| Dölj inläggslänk |
-
Bertan *5304*
Hejsan
Bildetaljer i Sundsvall vet jag kan skaka fram färger både på spray och burk för bättringsmålning har du bar färgkoden så brukar det lösa sig och den brukar stå på typintyget
webbadress: http://www.bildetaljer.se/ kontaka dom så löser det sig nog
Bildetaljer i Sundsvall vet jag kan skaka fram färger både på spray och burk för bättringsmålning har du bar färgkoden så brukar det lösa sig och den brukar stå på typintyget
webbadress: http://www.bildetaljer.se/ kontaka dom så löser det sig nog
| Dölj inläggslänk |
- goran428
- Kontakt:
Hej Bertan!
Varför skall viktig reservutustning som bättringsfärg behöva "skakas fram" ??? Varenda färg och nyans kan väl f.ö just "skakas fram" i dag, det vet väl jag som är veteranfordonsägare.
Frågan är alltså : HAR INTE KAWASAKI BÄTTRINGSFÄRGER TILL SINA SÅLDA PRODUKTER?
Fortfarande förvånad...,.
Göran
Varför skall viktig reservutustning som bättringsfärg behöva "skakas fram" ??? Varenda färg och nyans kan väl f.ö just "skakas fram" i dag, det vet väl jag som är veteranfordonsägare.
Frågan är alltså : HAR INTE KAWASAKI BÄTTRINGSFÄRGER TILL SINA SÅLDA PRODUKTER?
Fortfarande förvånad...,.
Göran
Medlem sedan år 2000. Tidigare medlem i webbgruppen, webbutvecklare, webbmaster, infoansvarig och forumvärd. Hedersmedlem.
Grågossens

Grågossens

| Dölj inläggslänk |
-
Feltsen1316
- stefan3871
- Hemort: Härryda
- Kontakt:
Svaret lyder: Jo de har bättringsfärg. Jag har själv tvenne lackstift med de två ädla gröna nyanserna till Grünilla för att bättra småskador, inhandlade på Johans MC.goran428 skrev:Frågan är alltså : HAR INTE KAWASAKI BÄTTRINGSFÄRGER TILL SINA SÅLDA PRODUKTER?
| Dölj inläggslänk |
- Klaus713
- Hemort: Mellerud Världens mittpunkt
[quote="goran428"]Hej stigge! Förlåt en yngling.
En något förvånad
Göran[/quote
Var hos johans mc och skulle ha färg till min det hade dom inte.Svaret var de fick inte ta hem färg det var något om eu kemi farligt etc.
Mvh Klaus713
En något förvånad
Göran[/quote
Var hos johans mc och skulle ha färg till min det hade dom inte.Svaret var de fick inte ta hem färg det var något om eu kemi farligt etc.
Mvh Klaus713
| Dölj inläggslänk |
-
stigge56
- Klaus713
- Hemort: Mellerud Världens mittpunkt
Svaret blir till nya hojar nej. Till äldre tills lagret är slut.stigge56 skrev:Ja du GöranHur intelligent var egentligen svaret!!
Enligt försäljaren på Johans
| Dölj inläggslänk |
-
Feltsen1316
Hallå Stigge
Be att få färg koden och receptet på färgen av Kawa sen ringer du Akzo Nobel eller någon väl känd lack firma och be dom ta fram färgen. Detta hjälpte vi många av våra strö kunder med under min tid på Din Bils plåt skadeverkstad.
Be att få färg koden och receptet på färgen av Kawa sen ringer du Akzo Nobel eller någon väl känd lack firma och be dom ta fram färgen. Detta hjälpte vi många av våra strö kunder med under min tid på Din Bils plåt skadeverkstad.
| Dölj inläggslänk |
- Anders 5653
Jag skulle beställa färg från en firma i USA och fick svar tillbaka, att numera får inte färg sändas med flyg, av säkerhetsskäl.
Så där kanske svaret ligger.
Så det gäller att ha rätt färgkod så blaskar den seriösa handlaren fram rätt färg.
Så där kanske svaret ligger.
Så det gäller att ha rätt färgkod så blaskar den seriösa handlaren fram rätt färg.
VN 1700 VOYAGER CUSTOM
| Dölj inläggslänk |
- RGustavsson#1288
- Forum Admin
- Kontakt:
Hej på er,
Tyvärr lämnar inte Kawa ut några färgkoder.
Precis som Stefan skrev så har jag också lackstift till Grön/Grön CT, jag köpte dem på Mc-Huset i Malmö, sen kan det mycket väl vara som Klaus skrev att de inte finns till nyare hojar.
Stigge, du får ta ena sidokåpan med till någon billackerare så borde de kunna blanda ihop lite som du kan ha till stenskott o liknande.
Tyvärr lämnar inte Kawa ut några färgkoder.
Precis som Stefan skrev så har jag också lackstift till Grön/Grön CT, jag köpte dem på Mc-Huset i Malmö, sen kan det mycket väl vara som Klaus skrev att de inte finns till nyare hojar.
Stigge, du får ta ena sidokåpan med till någon billackerare så borde de kunna blanda ihop lite som du kan ha till stenskott o liknande.
Hälsningar

Rolf Gustavsson #1288

Rolf Gustavsson #1288
| Dölj inläggslänk |
-
stefanswede3903
Re: Bättringsfärg
Hallå Stigge!stigge56 skrev:Är det någon som vet var jag skall få tag i bättringsfärg till hojen
(Silver)
Maila färgkoden till mig så kan jag sprinta över till Sulas eller Ava mc och fixa färgen åt dig!
Testade du Norlänningstestet gruvgrabb som du är
| Dölj inläggslänk |
-
Micke3444
färgkod
HEj
Färg koden för en silver MS 2003 årsmodell är:
Code 458 Metallic Phantom Silver Colorite Top 3803.
Infon är hämtad från www.colorrite.com
http://www.colorrite.com/CRPLfactoryCol ... eField.y=7
priset
http://www.colorrite.com/product_info.p ... cts_id=391
Lycka till
Micke3444
Färg koden för en silver MS 2003 årsmodell är:
Code 458 Metallic Phantom Silver Colorite Top 3803.
Infon är hämtad från www.colorrite.com
http://www.colorrite.com/CRPLfactoryCol ... eField.y=7
priset
http://www.colorrite.com/product_info.p ... cts_id=391
Lycka till
Micke3444
| Dölj inläggslänk |
- goran428
- Kontakt:
Jag gick, på den tiden år 2002 bara in på MC-huset här i Malmö och beställde den ändå helt unika färgen till den första 800 Driftern. Färgstift beställdes från Kawasaki som jag hämtade några dagar senare. Inga problem. Då.
Göran
Göran
Grågossens

Grågossens

| Dölj inläggslänk |