Frågor och Tips ⇒ Ryggmärksförfrågan
Kategoriregler
Trådar och inlägg här kan handla om allt runt våra hojar och hojåkning. Däremot inte det som hör hemma under kategorin "Teknikfrågor".
► Visa/Show In English
- Micke 9236
- Hemort: Anderslöv
Ryggmärksförfrågan
Hej Vulcan vänner!
Ni har säkert fått frågan många gånger men bättre och fråga så det inte blir fel.
Har fått vulcans 10 tums ryggmärke från Usa och vill bara kolla vilken kombination som är ok så vi inte får problem.Eller man får kanske ha både vinge patchen och vimpel med texten sweden
Skickar 2 olika alternativ för bedömning.
Ni har säkert fått frågan många gånger men bättre och fråga så det inte blir fel.
Har fått vulcans 10 tums ryggmärke från Usa och vill bara kolla vilken kombination som är ok så vi inte får problem.Eller man får kanske ha både vinge patchen och vimpel med texten sweden
Skickar 2 olika alternativ för bedömning.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
lev livet kör lungt och njut av varje minut
| Länk: | |
| BB-kod: | |
| HTML: | |
| Dölj inläggslänk |
- stefan3871
- Hemort: Härryda
- Kontakt:
Re: Ryggmärksförfrågan
Det övre. Två skäl. För det första finns inte Vulcan Riders Association Sweden. Chapter 46 heter Vulcan Riders Sweden. Det är vi ganska bestämda med historiskt. Dessutom räcker det med en enda patch till, så tycker iallafall jag att det blir väldigt bikerklubblikt. (jag vet att många har som nedre - men, men...)
Får man komma med ett tredje förslag? Jag tycker den stora VA brodyren är så snygg, att den förtjänar att sitta i ensamt majestät på ryggen! Skall du ha vingen med röstar jag på att du sätter den nertill med VRA över
Juste att du frågar! Det tackar vi för!
Får man komma med ett tredje förslag? Jag tycker den stora VA brodyren är så snygg, att den förtjänar att sitta i ensamt majestät på ryggen! Skall du ha vingen med röstar jag på att du sätter den nertill med VRA över
Juste att du frågar! Det tackar vi för!
| Dölj inläggslänk |
- Peter 8701
- Hemort: Karlstad
Jag håller med Stefan till 100%. Absolut ingen Sweden vimpel. Och USA märket håller för sig själv så att säga. 
Peter 8701
ASS IN THE SADDLE AND FACE IN THE WIND
ASS IN THE SADDLE AND FACE IN THE WIND
| Dölj inläggslänk |
- Micke 9236
Tack för svaret då vet jag att det inte är förbjudet att varken ha det som bild 1 eller bild 2 men att märket från usa är snyggt i sej att bära ensamt . min tanke just med att under märket ha sweden bara visa från vilket land man kommer ifrån när man är på träffar
| Dölj inläggslänk |
- carlberg 6259
- Hemort: Halmstad
Då kan du ju ha det på framMicke 9236 skrev:Tack för svaret då vet jag att det inte är förbjudet att varken ha det som bild 1 eller bild 2 men att märket från usa är snyggt i sej att bära ensamt . min tanke just med att under märket ha sweden bara visa från vilket land man kommer ifrån när man är på träffar
På västen ,
För där ser de ju när du pratar
Med folket ,
Ha en god vecka och lev livet
1500 c grön/svart När är en Grön bäst?
Var gång
1500 c grön/svart När är en Grön bäst?
Var gång
| Dölj inläggslänk |
- Micke 9236
Det har du helt rätt i carlberg då har jag fått svar på min fråga tackar för det

| Dölj inläggslänk |
- Egon#5368
Montera alla tre som du har, det blir snyggt.
/Egon
/Egon

| Dölj inläggslänk |
- MickeB#7437
Nää Egon, det blir inte snyggt möjligtvis lite varmare 
Man ska vara glad att man har sprit i kroppen - och inte tvärtom.
| Dölj inläggslänk |
-
mathias6877
Håller med Egon, har så själv på min väst..
| Dölj inläggslänk |
-
kaj#9292
- Hemort: Hudiksvall
- Micke 9236
Hej Kaj ! Det stora 10 tums runda är beställt i usa vingen och vimpelen är beställda hos Jane Evander hon hittar du på clubshopens förstasida
| Dölj inläggslänk |
- Tomas#3577
- Hemort: ALMUNGE
Micke 9236 skrev:Tack för svaret då vet jag att det inte är förbjudet att varken ha det som bild 1 eller bild 2 men att märket från usa är snyggt i sej att bära ensamt . min tanke just med att under märket ha sweden bara visa från vilket land man kommer ifrån när man är på träffar
Sätt en svensk flagga nedtill på västen så fattar alla ändå
Hälsningar Tomas#3577
VN1500 Classic -98
Victory Cross Country Tour Ness #133 -13
VN1500 Classic -98
Victory Cross Country Tour Ness #133 -13
| Dölj inläggslänk |
- Martin6193
- Hemort: Tungelsta
Jag kan hålla med om att det är snyggt med alla 3 patchar tillsammans, men man får INTE glömma att Vulcan är en förening och inte en MC klubb.
tre patchar tillsammans blir VÄLDIGT likt en klubb som går enligt "Sverigemodellen", detta KAN skapa problem från annat oönskat håll, just saying. Man kan tycka vad man vill om det, man fakta är att många klubbar ser ganska allvarligt på ryggmärkning.
Jag kan tänka mig att vår press får en del kontakt med andra klubbar just av denna anledning och får ha en del onödiga och jobbiga samtal.
Är inte på mitt bord, men jag säger det bara av välmening och att det kan vara bra att ha i åtanke att man KAN bli konfronterad ute av människor som man kanske inte vill bli konfronterad av.
Jag har jobbat i mååånga år som dörrvakt på flertal krogar som är hak för bikers, bla Pub Anchor i Stockholm. Och vissa tycker (däribland jag) att man ska kunna få välja hur man vill pryda sig själv, men det finns en del element som inte tycker det och jag personligen skulle inte vilja hamna i diskussion med dom för en sån onödig sak.
Jag tror mig även ha hört att rekommendationen är just att inte sätta märkena på detta sätt för att vi INTE är en ryggmärkesklubb utan en förening.
Rätta mig gärna om jag har fel och åter igen, detta är endast vad jag har hört och av välmening som jag skriver.
tre patchar tillsammans blir VÄLDIGT likt en klubb som går enligt "Sverigemodellen", detta KAN skapa problem från annat oönskat håll, just saying. Man kan tycka vad man vill om det, man fakta är att många klubbar ser ganska allvarligt på ryggmärkning.
Jag kan tänka mig att vår press får en del kontakt med andra klubbar just av denna anledning och får ha en del onödiga och jobbiga samtal.
Är inte på mitt bord, men jag säger det bara av välmening och att det kan vara bra att ha i åtanke att man KAN bli konfronterad ute av människor som man kanske inte vill bli konfronterad av.
Jag har jobbat i mååånga år som dörrvakt på flertal krogar som är hak för bikers, bla Pub Anchor i Stockholm. Och vissa tycker (däribland jag) att man ska kunna få välja hur man vill pryda sig själv, men det finns en del element som inte tycker det och jag personligen skulle inte vilja hamna i diskussion med dom för en sån onödig sak.
Jag tror mig även ha hört att rekommendationen är just att inte sätta märkena på detta sätt för att vi INTE är en ryggmärkesklubb utan en förening.
Rätta mig gärna om jag har fel och åter igen, detta är endast vad jag har hört och av välmening som jag skriver.
Martin#6193
DA Stockholm
MS1600
DA Stockholm
MS1600
| Dölj inläggslänk |
- Tomas#5281
- Ort: H-fred(googla på ordet "inavel", så hittar ni dit)!
- Kontakt:
Så sant som det var skrivet. Instämmer till fullo!Martin6193 skrev:Jag tror mig även ha hört att rekommendationen är just att inte sätta märkena på detta sätt för att vi INTE är en ryggmärkesklubb utan en förening.
För övrigt så är det ju de facto så att för att få bära en klubbs ryggmärke så bör man,
enligt MC-klubbarna och dess klubbmedlemmar, först sett till och ha gjort sig förtjänt
av ryggmärket. Och då i egenskap av en prövotid som så kallad "prospect".
Så för egen del förstår jag fullt ut om vissa klubbar blir heligt förbannade, när någon
Svenne-Banan kommer inglidande, till en träff, med egenhändigt påsydda 3-delade
krumelurer på västryggen, ditsatta med hjälp av morsans gamla hederliga symaskin
gjord av gjutjärn och tillverkad i Husqvarna
M.v.h Tomas

| Dölj inläggslänk |
- Rubbe_6173
- Kontakt:
Nä, det funkar ju inte för en mc-klubb. Gissar att de använder maskiner från Brother Industries...Tomas#5281 skrev: [..] och tillverkad i Husqvarna
Applikationsutvecklare Webbgruppen
Monkey Streak -07

Monkey Streak -07

| Dölj inläggslänk |