Frågor och TipsLacka på krom

Ej tekniska
Kategoriregler

Trådar och inlägg här kan handla om allt runt våra hojar och hojåkning. Däremot inte det som hör hemma under kategorin "Teknikfrågor".

► Visa/Show In English
Användarens profilbild
Tomas#5281
Ort: H-fred(googla på ordet "inavel", så hittar ni dit)!
Kontakt:

Re: Lacka på krom

Inlägg av Tomas#5281 »

Daffa#9394 skrev:Vart har mi fått tag i Liquid wrap någonstans?
http://malmmotors.se/gummifarg/frost-liquid-wrap-black
M.v.h Tomas
Bild

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Användarens profilbild
goran428
Hemort: Malmö
Kontakt:

Inlägg av goran428 »

Se så fint. Tål att sparkas på mm. sedan det härdat Tål inte att "lyftas" dock. Jag hade tape på ytan och skulle dra av och följde skiktet med. Går ändå enkelt att laga faktiskt. Bara måla på nytt över skadan. Syns knappt sedan. Detta på bilden är original vanlig "gummifärg" Färgen lägger sig väldigt fint på ytan och jämnar ut sig själv, även påförd av en sådan amatörmålare som jag.
Bild
Medlem sedan år 2000. Tidigare medlem i webbgruppen, webbutvecklare, webbmaster, infoansvarig och forumvärd. Hedersmedlem.
Grågossen innehaft VN 800 C Drifter, Vulcan EN500, VN 1600 C och 800 A
GrågossensBild
Bild

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Användarens profilbild
Henke#9920
Hemort: Vretstorp / Hallsberg

Inlägg av Henke#9920 »

goran428 skrev:Se så fint. Tål att sparkas på mm. sedan det härdat Tål inte att "lyftas" dock. Jag hade tape på ytan och skulle dra av och följde skiktet med. Går ändå enkelt att laga faktiskt. Bara måla på nytt över skadan. Syns knappt sedan. Detta på bilden är original vanlig "gummifärg" Färgen lägger sig väldigt fint på ytan och jämnar ut sig själv, även påförd av en sådan amatörmålare som jag.
Nu ramlar jag in och bumpar lite jag också. Har hittat en fin pakethållare på ebay men jag vill inte ha mer krom än nödvändigt... kommer gummifärgen att hålla för ett tält eller drybag, eller får jag lacka efter varje träff tror ni?
Henke#9920
DA Närke

Jag lider av kleptomani, men när det blir riktigt illa så tar jag något för det.

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Användarens profilbild
goran428
Hemort: Malmö
Kontakt:

Inlägg av goran428 »

Nej! Gummifärg håller inte att belastas och framför allt inte på så utsatta ytor som uppstår på en pakethållare. Inte ens reguljär lack klarar sig här. Jag har en kromad pakethållare på min nuvarande cykel som jag låtit pulverlacka. Det är det ända som håller.

Hittar du en firma som pulverlackar eller ombesörjer sådan så kostar en lackning av en pakethållare typ 500 spänn
Medlem sedan år 2000. Tidigare medlem i webbgruppen, webbutvecklare, webbmaster, infoansvarig och forumvärd. Hedersmedlem.
Grågossen innehaft VN 800 C Drifter, Vulcan EN500, VN 1600 C och 800 A
GrågossensBild
Bild

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Användarens profilbild
Henke#9920
Hemort: Vretstorp / Hallsberg

Inlägg av Henke#9920 »

goran428 skrev:Nej! Gummifärg håller inte att belastas och framför allt inte på så utsatta ytor som uppstår på en pakethållare. Inte ens reguljär lack klarar sig här. Jag har en kromad pakethållare på min nuvarande cykel som jag låtit pulverlacka. Det är det ända som håller.

Hittar du en firma som pulverlackar eller ombesörjer sådan så kostar en lackning av en pakethållare typ 500 spänn
Hittade en firma i Örebro som jag ska kolla med. De är egentligen mest inne på industrilack men det går tydligen att släcka med ett och annat ibland :).
Henke#9920
DA Närke

Jag lider av kleptomani, men när det blir riktigt illa så tar jag något för det.

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Skriv svar Föregående trådNästa tråd