Frågor och Tipsförareryggstöd

Ej tekniska
Kategoriregler

Trådar och inlägg här kan handla om allt runt våra hojar och hojåkning. Däremot inte det som hör hemma under kategorin "Teknikfrågor".

► Visa/Show In English
Användarens profilbild
goran428
Hemort: Malmö
Kontakt:

förareryggstöd

Inlägg av goran428 »

Till er som söker eller funderar på ett ryggstöd till föraren så kan jag rekommendera BikersFriend. Passar ALLA modeller av (våra) hojar och kn anpassas så att det verkligen avlastar nästan hela kotpelaren och inte bara en liten bit. Blir också en förvaringsväska av det hela. Jag har hjälmen här vid stopp.
Man sitter som i en arbetsanpassad vilstol på hojen :D
Överkomligt pris också jag betalade under 3 tusen för den större modellen inkl. frakt tull o moms
http://www.bikersfriend.com/

Bild
Medlem sedan år 2000. Tidigare medlem i webbgruppen, webbutvecklare, webbmaster, infoansvarig och forumvärd. Hedersmedlem.
Grågossen innehaft VN 800 C Drifter, Vulcan EN500, VN 1600 C och 800 A
GrågossensBild
Bild

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
chrille#8950
Hemort: Kolbäck

Re: förareryggstöd

Inlägg av chrille#8950 »

HEj
Jag har också beställt en !

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Användarens profilbild
Herman#4271

Inlägg av Herman#4271 »

snygg hoj Göran
Herman#4271
VROC #31933
Dorotea
Södra Lappland

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Användarens profilbild
goran428
Hemort: Malmö
Kontakt:

Inlägg av goran428 »

Vi glömmer ofta hur viktigt det är att man sitter komfortabelt på hojen när vi prioriterar utseende och hur det låter om motorn. Att sitta bekvämt är faktiskt A och O för körupplevelsen antingen man nu kör rakt fram på långturen eller på kurviga farvägar som runtenom i hemmakvarteren i stan eller under söndagsturen på landet.

Att sitta på hojen så vilsamt tillbakalutad som hemma i TV soffan blir ett måste när man väl prövat. Det var långturerna med veteranen som hjälpte mig att upptäcka det. Packningen med tält sovsäck och madrass staplat på bagagehyllan därbak och nående minst upp till skulderbladen var en aha-upplevelse inte bara för min onda rygg. Det blir mycket roligare att köra också!

Sedan tillkommer ju utseendet och faktiskt gör ju BikersFriend mycket mera till utseendet än ett uppstående enskilt "förareryggstöd" från eftermarknadsfabriken.

Tycker jag... :roll:
Göran
Medlem sedan år 2000. Tidigare medlem i webbgruppen, webbutvecklare, webbmaster, infoansvarig och forumvärd. Hedersmedlem.
Grågossen innehaft VN 800 C Drifter, Vulcan EN500, VN 1600 C och 800 A
GrågossensBild
Bild

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Skriv svar Föregående trådNästa tråd